Jonge vrouw (24) tijdelijk blind na verven van haren

2019 Steph
News
Bizarre
11-08-2019 06:00
Geschreven door Karen Luiken
Comment

Denk de volgende keer even twee keer na als je je haren wilt verven. Bij de 24-jarige Steph O'Dell liep dat namelijk uit op een groot drama. Zij kreeg een allergische reactie van een bepaald soort haarverf en was vervolgens 24 uur lang blind.

Steph besloot haar haren te verven voor het verjaardagsfeestje van haar zusje. Al snel merkte ze dat er iets goed fout was. Ze was allergisch. Haar hoofd zwol op, ze had ontzettend veel pijn en ze was zelfs tijdelijk blind. "Het was doodeng", aldus Steph volgens Pretty52. "Ik heb geluk dat het niet erger was."

"Mijn nek voelde alsof het in brand stond. Ik hoopte dat de zwelling minder zou worden, dus ik deed er niks aan. De volgende dag was mijn hoofd enorm en waren mijn ogen dicht vanwege de zwelling. Het was zo pijnlijk."

Op het moment dat de Engelse Steph de allergische reactie kreeg, was ze in Amsterdam. Daar is ze naar het ziekenhuis gegaan. Ze kreeg medicijnen en werd weer naar huis gestuurd. Niet wetende dat ze de volgende dag blind wakker zou worden. Haar vader boekte een vlucht naar het Verenigd Koninkrijk, waar ze direct naar het ziekenhuis is gegaan. "Daar kreeg ik adrenalineshotjes. Verpleegkundigen waren bezorgd over mijn ademhaling omdat mijn nek opzwol. Ik dacht dat ik doodging en kreeg een paniekaanval."

Steph heeft vijf dagen in het ziekenhuis moeten liggen. Daarna ging het weer beter. Wat ze hiervan geleerd heeft? Dat ze nóóit meer haar haren gaat verven.