Tienduizenden euro's geboden op 'opgeblazen' Doritos-chipje

Karen Luiken-22 juli 2021 om 06:34

Een zak Doritos kost vaak niet meer dan twee euro. Toch kan een 13-jarige tiener uit Australië nu tienduizenden euro’s verdienen met slechts één chipje uit zo’n zak.

Rylee Stuart was rustig een zak chips aan het eten toen ze een opgeblazen exemplaar tegenkwam. Ze maakte er een filmpje van en zette dat op TikTok. ‘Is dit waardevol of zal ik het gewoon opeten?’, vroeg ze aan haar volgers.

Andere TikTokkers raadden het meisje aan het eerste te doen en Rylee luisterde naar dat advies. Ze gooide het chipje voor een bedrag van 1 dollar op eBay, ging achterover zitten en wachtte op reacties.

Het duurde niet lang voordat de eerste biedingen arriveerden. Binnen de eerste dertig minuten was er al tien dollar geboden, bijna een uur later stond het bedrag al op 10.000 dollar. Daarna gooiden mensen het bedrag steeds met een paar honderd dollar omhoog, waardoor het bod nu op meer dan 20.000 dollar staat.

Man overlijdt nadat hij 1,5 liter cola drinkt binnen 10 minuten

Karen Luiken-26 september 2021 om 08:00

Een man uit China is onlangs overleden nadat hij binnen tien minuten anderhalve liter Coca-Cola had gedronken. Hij nuttigde het drankje om af te koelen vanwege het warme weer. Dat meldt Daily Mail.

De man kwam er al snel achter dat het drinken van zo’n enorme hoeveelheid cola geen goed idee was. Hij kreeg last van een gezwollen maag en hevige buikpijn. Er zat voor hem niets anders op dan een bezoekje te brengen aan het ziekenhuis.

Eenmaal daar werd duidelijk dat de man, die geen onderliggende gezondheidsproblemen had, kampte met een verhoogde hartslag, lage bloeddruk en snelle ademhaling. Uit scans bleek vervolgens dat hij een enorme hoeveelheid gas in zijn darmen en poortader had. Er is nog geprobeerd om het gas uit het spijsverteringsstelsel van de man te laten ontsnappen en zijn lichaamsfuncties te stabiliseren met medicijnen, maar dat mocht niet meer baten. Twaalf uur later kwamen artsen erachter dat de man ernstige leverschade had. Zijn toestand verslechterde en hij overleed achttien uur na de behandeling.

Hoewel doktoren denken dat het slachtoffer overleed door een gasophoping in zijn lichaam, is een Britse expert van mening dat het aan iets anders ligt. Hij denkt dat een bacteriële infectie, een bekend gevolg van een interne gasophoping, de man uiteindelijk fataal is geworden.

(Photo by Krisztian Matyas on Unsplash)

Hema verkoopt nu tompoezen voor honden

Karen Luiken-26 september 2021 om 06:00

Honden eten over het algemeen voornamelijk brokken. Sommige viervoeters hebben geluk en worden af en toe getrakteerd op een plakje kaas, worst of een stukje paté. Kan het voor jouw harige vriend niet gek genoeg zijn? Breng dan eens een bezoekje aan Hema. Daar verkopen ze nu tompoezen voor honden.

Of nou ja, da’s niet helemaal waar. Hema verkoopt een bakmix waar je zelf twee tompoezen mee kunt maken. Niet met bladerdeeg, room en een roze glazuur, maar met ingrediënten die goed zijn voor je hond. Zo is het de bedoeling dat je aan de bakmix dingen als appelmoes, wortel, banaan, lactosevrije Griekse yoghurt en roomkaas toevoegt. De ‘glazuur’ maak je met een paar druppels sap van rode biet, granaatappel, frambozen of cranberry’s.

De tompouce is bedoeld als tussendoortje en kan dus niet gezien worden als een vervangende maaltijd. Gelukkiger ga je je doggo waarschijnlijk niet maken.

Ontdek meer