2017 Ambulance
News
News

Escaperoom waarin 5 tieners omkwamen bleek niet veilig

06-01-2019 11:13
Geschreven door Karen Luiken
Comment

Er was veel mis met de veiligheid van de Poolse escaperoom waarin onlangs vijf tienermeisjes omkwamen bij een brand. De ruimte was onder meer te klein voor het aantal personen dat binnen was, zo blijkt na een inspectie van de brandweer.

De escaperoom was ongeveer 7 vierkante meter groot, meldt het AD. Verder stonden er verwarmingsinstallaties naast brandbare materialen, waren er kaarsen in het pand en was de elektrische bedrading niet optimaal.

De brand brak niet uit in de escaperoom zelf, maar in een kamer ernaast. De vijf tienermeisjes – allemaal vijftien jaar oud – konden niet ontsnappen. Ze kwamen door koolmonoxidevergiftiging om het leven. Een 25-jarige man raakte gewond en moest naar het ziekenhuis.